søndag den 11. juli 2010

AMERIKANSKE BLÅBÆRMUFFINS


Fra fredag til lørdag var en veninde og jeg på kano/campingtur, og for hygges skyld bagte jeg nogle blåbærmuffins. Jeg viste ikke selv, hvilke slagt muffins det skulle ende med at blive, før jeg fik åbnet min lile bitte SU fryser. I den lå der en lille rest frosne blåbær og en lille rest frosne hindbær. Så det endte med et blive blåbærmuffins.
Denne opskrift er tilpasset, så samtlige muffins kan bages i en lille combiovn på en gang.
Det skal du bruge til 10 muffins:
150 g smør
2 dl sukker
2 æg
1 tsk vaniliesukker
1/2 dl skummetmælk
3 dl hvedemel
1 tsk bagepulver
100 g blåbær
Sådan gør du:
- Pisk smør og suklker hvidt og luftigt.
- Rør æggene i et ad gangen.
- Tilsæt vaniliesukker og mælk.
- Bland mel og bagepulver sammen og rør det i dejen.
- Fyld muffinforme med dejen.
- Tryk bær fast i dejen.
- Bag muffinsene i ovnen i 15 min. ved 200 grader.
Indkøbsliste over de varer der er på tilbud denne uge:
1 pk. a 1 kg. sukker á kr. 6,95
Bilka
1 bk. X-tra buræg á kr. 17,95
Kvickly
17,95
1 stk. økologisk mælk á kr. 3,95
Løvbjerg
3,95
1 stk. a 250 gr. Lurpak smør á kr. 10,00
Rema1000
10,00
1 pk. a 2 kg. hvedemel á kr. 5,95
Super Spar
5,95
Pris i alt:51,75 kr.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar